Dag 1: Oss- Porto

22 juli 2018 - Portugalete, Spanje

De wekker liep vanmorgen om 4.30u af,...gaaaap....gisteravond iedereen op tijd naar bed. Het valt niet mee voor Michiel z'n bed uit te komen, maar het lukt toch. Om 5.30u met ons allen aan het ontbijt en 6.00u in de auto richting Brussel Zaventum airport.

We rijden vlot, Zondagochtend is het rustig op de weg. Auto geparkeerd bij de Bugetparking, Vilvoordelaan 122, Machelen. Met een busje vlot naar de luchthaven gebracht. Om 8.30u waren we klaar om in te checken en onze koffers zelf te labelen en en vervolgens naar de gate.

We vlogen met de Brussel Airlines SN 3811 Brussel airport-Porto Francisco sa Carneiro. Onderweg een lekker broodje van de stewardess. Yordi en Michiel stechelend naast het raampje, zoals usual. Vervolgens op de luchthaven met het AVIS-busje naar de autoverhuur.

Dat viel nog niet mee om 2 dikke en 1 dunne koffer in onze middeklasse auto te krijgen. Het lukte niet, dus een stationwagon in dezelfde categorie. We mogen de komende 2 weken rijden in een rode Renault Clio Estate ( =station). Na wat gedoe met de juiste navigatie zijn we in een uur naar het appartement gereden: "Aldeamento Carmarido". ,

Lugar da Joaninha, Cristelo,

4910-180 Caminha, Portugal. GPS:

N415129.9  W8 51"12.1"

Telephone: 00351258722.130

De navigatie gaf het niet exact goed aan. Maar mbv Yordi en Google Maps kwamen we goed aan....Aangemeld bij de receptie: " Huisje 09." We reden verkeerd met de sleutel van het huisje op de kop, we dachtend dat het huisje 60 was. Hilariteit...Een prachtig appartement: 2 2-persoons slaapkanes in 1 3-persoons slaapkamer, 2 badkamers en 1 woonkamer/ keuken. Het is ruim en schoon.

De Port stond al klaar, maar even niet genomen. Koffers uitgeruimd, drinken gehaald bij de bar en even wat gerelaxed. De jongens en Geert-jan plonsten even in het zwembad van het appartementencomplex. Even wat appjes met mijn moeder dat we goed waren aangekomen.

Dadelijk uiteten bij het strand of het stadje Caminha. Het is hier heerlijk. Je hoort constant de vogels tjirlpen, heerlijk......En een betere temperatuur als in Nederland. Hier 21C, thuis 30C- 35C. Dat duurt al te lang in Nederland deze hitte....

En de jongens allebei zo blij dat ze een eigen slaapkamer hebben ter grootte van een balzal. Yordi zelfs met een 2de badkamer erbij,...wat een luxe!